Stäng
RSS 2.0

22 januari / Inte svartvitt.

Svartvitt utan inslag av svart. Vi kan kalla det gråvitt.? 

Och jag drömmer, drömmer ständigt och innerligt om vita stränder och varma vindar. Det är nog lyckan i drömmarna som får mig att studsa ur sängen om morgonen, trots det tunga vintermörker som håller staden i ett järngrepp. Det är nog dessa dagdrömmar som ger vardagen en extra touch? Som får mig att le lite extra emellanåt? Som om jag lever genom dem. Och mest sannolikt är det när det provas sommaroutfits mitt i snöyra som man kan konstatera att dagdrömmeriet gått ett steg för långt? Ha. Jag skulle inte döda för en resa just nu. Ett sådant uttryck skulle vara att ta alldeles för många steg åt helvetet, men jag skulle vilja släppa vardagen och bege mig iväg. Ibland undrar jag vad som egentligen hindrar mig och när svaret på frågan återigen blir "ingenting" blir jag mäkta sur på att jag inte tar mig själv i avsaknaden av krage eller skärp och bara drar? Ha. Dagdrömmeriet leder ju ingenstans, egentligen? Om möjligt till ett extra leende och en klar outfit eller två inför sommaren. Bara det kanske kan vara en vinst i sig? För vem behöver inte lite extra lycka i detta vinterland. "Ett gråvitt vinterland, inte svartvitt" ? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback