Stäng
RSS 2.0

14 januari / Att tillfredställa andra & tro på sig själv?


En mycket enkel bastopp flyttade nyligen in hos mig också. Tillsvidare får den pryda mig till mörka färger men tankar om att matcha den till mina vita linnebyxor med vida ben, enligt ovan, har redan formats i bakhuvudet. Kombinationen vitt och ljust grått till solblekt hår, naken hy och en mörkare mage tilltalar mig minst sagt. Min pojkvän är inte alls ett stort fan av mina vida byxor, men det struntar jag såklart fullstädnigt i. Jag minns att jag ibland kunde fundera över vad han tyckte var fint, när vi var femton år och började träffas (aldrig så att det påverkade mina val dock). Egentligen minns jag inte varför. Nog för att jag givetvis vill att han skall tycka att jag är attraktiv, men det följer ju snarare med insidan än vad man bär? Ingenting, den man verkligen tycker om, bär kan väl vara så fult att man anser den fullkomligt oattraktiv? Det finns ju i grund och botten en anledning till att  du föll för honom/henne eller han/hon föll för just Dig. Så till Er som är just i tidiga tonåren, eller vartsomhelst i livet och känner igen er i detta, och funderar över vad den speciella "han eller hon" , eller övriga världen, skall tycka om just dig? Byt fokus och klä dig alltid i det du trivs i. Först då kommer du att stråla på riktigt. För oavsett vad du har på dig kommer någon tycka att det är anskrämligt eller enbart tråkigt. Så se till att själv kunna stå för det du väljer och låt dem som inte är lika modiga som du inspireras! Go. Livet är för kort för att försöka tillfredställa andra på det planet då det ändå är omöjligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback