Stäng
RSS 2.0

9 februari / Lektips?

 

Simpelt och soligt, kanske är det en bra beskrivning av lunchen och dagen i sig? Flög ut, som den svensk jag är (läs: inte van vid sol!), för att fånga några få strålar av sol samtidigt som jag avnjöt en supergod och väldigt enkel lunch. Ungsbakad kycklingfile, färsk mango, avokado, broccoli och grönkålschips med flingsalt, somrigt och smakrikt. Dock bestämde sig snart för att leka kurragömma, eller skall vi säga burken, med mig något ett tioårigt jag hade ljublat över men som jag idag bittert suckade åt då fick jag vara tagare resten av dagen då jag aldrig fann solen igen, he. Har åtminstone haft en otroligt välbehövlig dag med mig själv denna lediga måndag. Att lite sol kan inge en sådan känsla av glädje bara sådär? Jag borde flytta. Flytta dit kurragömma och burken sällan existerar och där mango serveras färsk mer ofta? Dit vatten klunkas för att jämna ut vätskenivåer som sjunker av svett och vitamin D produceras var dag? Där det verkar simpelt och soligt var dag? Ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback