Stäng
RSS 2.0

8 februari / Fifty Shades Of Grey.




/ En randig nyhet á la 80 kr. Hatar ränder, prickar och bomullsmaterial men ansåg väl att denna, till vida byxor, kan få pryda mig några gånger när känslan faller in. Vad tycker ni? / 

Morgonens nederlag delux: Jag råkar åka lite väl nära vår häck då jag svänger upp på infarten med bilen och hör att ett antal grenar rispar emot. Tänker givetvis x-antal svordommar, kollar lite diskret om det syns något och går in. Möts av pappa i köket som, inom kort, kikar ut över uppfarten varpå han ställer frågan "skrapade du bilen idag?" . Jag, som egentligen inte tänkt erkänna mitt misstag säger förbryllat ett "Jag kan ha åkt emot häcken lite..." och där är det igång. Såklart! Ha. Senare ställer jag frågan "syntes det någonting på bilen?" och får ett "det vet jag inte" , till svar. Jag kan då inte förmå mig att förstå varför han då frågade om jag kört emot med bilen och är inte sen att fråga vad han ens fick detta ifrån. Svaret är då "Det var inte jag som frågade. Det var du som talde om att du gjort det" och jag blir upprörd då det inte alls var så. Han frågade ju om jag kört emot? Pappa påstår att han inte alls frågat det. Vad är er tanke nu? Ha. Förstår ni mitt misstag? Vad han frågade var om jag skrapade (rutorna) på bilen denna morgon? Attans. Jag är ingen oärlig person men så länge det inte syns något hade jag gärna inte delgivit pappa denna lilla incident. Ha! "Och jag funderar över vilket nederlag som var störst; Utförandet eller avslöjandet i sig?"  En nyans av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback