Stäng
RSS 2.0

6 februari / Super food.



 
En typ av människa jag inte förstår mig på är den typen som inte fullkomligt älskar smaken av choklad? Ha. Skämt åtsido såhär innan någon tar mig på orden. Dessa chokladbollar var helt fantastiska. "Precis som vanliga" för den som vill kategorisera i "vanligt" och "ovanligt" (?). Dessa är dock fria ifrån socker, gluten och mjölkprotein, fyllda med massa härlig näring. De är perfekta att ta med i väskan och fyller diverse funktioner såsom fikabröd, mellanmål, pre-/postworkout, efterätt, topping, godis då de är fyllda med massa energi. För att locka kan vi, som företagen skulle gjort, kalla det "super food" och på svenska kan jag även tillägga ord som "super good".

För 15 st bollar: 
1 dl boveteflingor / 2 msk raw kakao / 2 msk kokosolja / 1 dl mandelmjöl / 0,5 dl fet, krämig kokosmjölk / 0,5 dl kokosflingor / 0,5 dl kallt kaffe / Eventuellt 2 msk proteinpulver (hade själv inget hemma och det fungerade utmärkt utan).  / valfri sötning efter smak (jag änvände Stevia dvs "ICA sötströ" . 

Rör ihop alla ingredienser och forma 15 lika stora bollar. Rulla sedan bollarna i valfri topping (ex kokos, fröer, gojibär). Jag rullade, som ni kan se, mina i psyliumfrön samt pumpa- och solroskärnor. De blev toppen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback