Stäng
RSS 2.0

5 februari / Småprat och trender?

 
 
Bilder ifrån Cypern, Fig Tree Bay, 2013 . / 

Jag önskar att jag kunde säga att jag är en såndär superpositiv, härlig människa som alltid tar allting med en klackspark och inte ser några problem alls. Först då skulle man ju vara "hipp" och inne, härlig och allt det där som är så satans. Sanningen är att jag inte alls är sådan, åtminstone inte i alla lägen, inte när det gäller mig själv. "Jag har alltid sån otur" är känslan jag har angående situatuioner jag hamnar i och ja, det bekräftades väl ännu lite mer när jag idag, efter 1 månads (läs: sedan lunginflammation nummer 1 av 4 hoppade på mig för snart 3 år sedan!) sjuk, förkyld, okej, förkyld, okej, vaknade upp med riktig halsont. Tvingade mig därför att somna om, trots att jag fullkomligt avskyr att sova länge, och gick senare upp för en långfrukost i ett tyst och tomt hus, borta. Därefter tog jag mig ut i snön för lite frisk luft och fortsatte vidare hem för lunch. Jag försöker verkligen vara positiv, uppskatta småsaker och hela tiden vara tacksam vilket jag verkligen är men ibland är det okej att vara lite sur över småsaker som försämrar livskvalitén en aning (i negativa tankebanor, läs: mycket)? Ha!  Egentligen är jag så tacksam, lycklig och älskar livet SÅ mycket. Jag är glad över att vara frisk, stark och vara en del av den fina familj jag fått äran att födas i. Vad är ni tacksamma över? Kanske skulle jag lista några favoriter just nu? 

Favoriter och dylikt just nu: 
Produkter: Concealer, hårinpackning och handsprit. En täckande räddning, en vårdande räddning och en förebyggande. / Tankar: Jag är lyckligt lottad, frisk och stark. / Ätbart: Sötpotatis fries, nötsmör och grönkålschips med flingsalt. / Dryck: ICAs "I love Eco" snabbkaffe med stevia - Hello coffein & sötma. / Cravings: Helt frisk ifrån influensor & dylikt, sol, vårshopping. /  Längtan: PARIS baby. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback