Stäng
RSS 2.0

4 februari / Packad och otrogen???


När man börjar läsa måste man fortsätta. Annars finns chans till missförstånd, som alltid annars? Ha. 

Känslan som infann sig ikväll när jag kom "hem"; En känsla av att jag idag gjorde något dumt. Att man skall behöva trampa lite snett för att förstå hur bra det var? Så dumt. Jag antar att jag trodde att gräset var ännu lite grönare på andra sidan. Nog var jag också tvungen att kasta mig över staketet för att själv kika. Kika och inse att det inte alls var grönare just där, tvärtom, för att vara nöjd där jag står. Därefter kunde äntligen den hunger, som under en längre tid stegrats, slutligen mättas. Kanske även mättas så pass att det stod mig upp i halsen och gav mig ett sting av ånger? Som om jag varit otrogen? Ha. Jag överdriver lite, men det kändes un fair. Idag kollade jag in ett annat gym som jag länge varit sugen på. Ett kik där, ett kvällspass på mitt gym och det var länge sedan jag såg så klart? Sur och lite seg kastade jag mig i bilen för ett biceps-, triceps- och axelpass. Fördröjd på grund av bakning (recept ligger redo för kommande dagar - Knäckebröd och grymma chokladbollar!) blev passet, egentligen, alldeles för sent för min smak. Väl inne genom dörrarna träffade jag direkt på dem jag alltid gymmar samtidigt som annars. Småprat, pepp och ett "hej, hallå" till höger och vänster. Grym pump, grymmare tips och jag var 1h senare en ny människa. Glad, sprudlande och rätt beslutsam över att dagens date var ett snedsteg. Jag vill ju inte byta gym? Jag trivs ju så satans bra där jag är, egentligen. Ha! Ändå kan sådana snedsteg som inte genererar skada återkomma? Men tanken nu känns åtminstone klar. Just nu sitter jag här nermyst i soffan med hårinpackning, middag samt te och de alldeles nybakade chokladbollarna.  Och för de som inte kan läsa mellan raderna; "Packad i håret och otrogen mot personalen på gymmet" . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback