Stäng
RSS 2.0

18 februari / Genialitet & könsord.

 
 
/ Två snapshots från idag / 
 
"Ofta är det mer värt att skratta åt än att sörja över" sa Tornving, allvarsamt, i direktsändning igår. Jag smakar förtjust på meningen och är beredd att hålla med till punkt och pricka. Så självklart, så genialiskt? För visst är det väl så då småsaker i vardagen går snett, att man snarare borde skratta än att låta illska och vrede ta överhand? Jag som suckar så djupt, att en bil skulle kunna blåsa iväg, när jag tappar något eller som alldeles för ofta, för mig själv, säger otrevliga könsord av irritation...Moget? Givande? Inte ett dugg. Fullkomligt onödigt, såklart. Hädanefter skall jag flina lite, eventuellt himla med ögonen men definitivt inte mer än så. För ett skratt förlänger livet? Och jag vill alltid leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback