Stäng
RSS 2.0

15 september / Patties.

 
 
Att slänga ihop bollar, biffar och dylikt när man inte har någon given rätt hemma är perfekt. Jag har sett en massa varianter runt om i media. Kesoplättar, zucchiniplättar, rawfoodbollar och hundra olika ting, däribland "tonfiskplättar". Detta låter kanske superäckligt men det var det absolut inte. Improviserade lite och slängde ihop två burkar avrunnen tonfisk tillsammans med ägg och fiberhusk. Kryddade med spiskummin, slängde i lite burkmaj och tärnad paprika och stekte till för att servera tillsammans med kokta- och färska grönsaker, färsk mango, pumpakärnor och stekta champinjoner. Nom! Enkelt och gott. Även billigt för den som är student eller av annan anledning inte vill och/eller kan lägga ut pengar på mat. Mangon sålde Ica för 10kr/st förra veckan. Sådana erbjudanden är perfekt att ta fasta på om man bor själv och då låta diverse matblad avgöra veckans lyx? När jag flyttar hemifrån tänker jag definitvit vara organiserad och planera mina matinköp och vad som skall lagas. Det är lätt att man blir blind och inte ser vad man har i kyl/skafferi/frys. Håller ni med mig? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback