Stäng
RSS 2.0

14 september / Ida ida.

 

Vad har dessa "Fudge brownies med chokladfrosting och kokosflingor" gemensamt med bikinis? "To die for" Ha! Driver omkring, har lite småtråkigt och ser brownies på instagram som jag bara måste testa. Sagt och gjort, och hela 15 minuter senare är de serverade. Varma, kletiga och hur goda som helst. Tänker definitivt servera mig dessa framför tv:n ikväll. Kan tänka mig att de gör sig perfekt med lite varma hallon bredvid, några hackade nötter ovanpå eller en klick vanlijkesella? Bam. Men för att inte förminska dem; De är goda precis som de är. Direkt ur formen, utan frosting. Receptet kommer ifrån fantasiska Susanna Backman (Tastyhealth) och lyder såhär. 

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda: 80 g chokladcasein (ej utbytbart). 
0,8 dl mandelmjöl (hon kör amerikanska mått, därav den konstiga omvandlingen)
1,5 msk raw kakao
2 tsk bakpulver 

1,6 dl valfri mjölk 
3 äggvitor 
2 msk stevia sötströ 
1-2 tsk havssalt (jag tog flingsalt)

Blanda alla ingredienser till en tjock smet och bred ut i en smord form (20x20cm - jag använde en rund form med ungefär samma area). Grädda i ca 10-14 min (för mig räckte 10min). Det är bättre att ta ut den för tidigt än försent då den skall vara fudgy. Låt svalna lite då den även eftergräddas då & får sin perfekta konsistens. 

Vill du köra samma frosting som mig? Blanda ihop mosad banan, avokado, nötsmör och kakao. Bred ut över den avsvalnade brownien och strö kokosflingor över. Enjoy med stort E. Och angående rubriken? Det första är mitt namn, det andra talesspråk. 14 september, hajar ni? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback