Stäng
RSS 2.0

13 september / Olika sorters människor - vem är du?




/ ELLE - OATS - ME - BED /

Det finns olika kategorier av människor. Väldigt många olika. För att nämna två kan vi säga att det finns de som 1) Njuter av att göra såkallat 'ingenting'; Att ligga inne. Kolla på film, serier, tv. Att läsa tidningar, lyssna på podcasts och gå igenom böcker. Bara dega, bara vara. Gå mellan kylen, skafferiet och sängen. Vara ofixad, klädd i mjuka kläder, kanske med en toffs på huvudet? För vissa är det här njutning? (Inget fel med det!) Sedan finns det de som 2) Njuter av att ha rutiner, struktur, planer. De som älskar att studsa upp tidigt, komma ut. Att hinna pricka av någon slags checklista med diverse nödvändiga och roliga ting innan klockan slagit lunch. Att ha saker framför sig. Gå mellan möten, gym, lunchdater, jobb, event och dater av olika slag. Umgås. Vara nyduschad, påklädd och såkallat uppklädd. Bära tajta kläder i snygga tyger. Låta fötterna visa sin bästa sida i ett par klackar. För vissa är det här njutning? 

Med de orden kan jag säga att jag är typ nummer 2 men tvingas in under kategori nummer 1. Ni kan ju tänka er min sinnesstämning just nu? Jag-vill-göra-något. Igår ringde Akuten efter mig igen angående min lunginflammation. Jag var nära på att bli inlagd men allt slutade med dubblerad dos medicin och ytterligare sju dagar hemma ifrån jobbet. Någon kanske skulle jubla, ja inte över den jävliga bakterien utan av den livsstil som följer med, kategori nummer 1. Jag är inte den. För till läkarens "Jag förstår om du är supertrött och sover hela dagarna" blev svaret ett ekande "VA?" . Inte ens med värden på hundratal över det normala försvinner den där rastlösheten liksom helt. Okej, i onsdags bar knappt och jämnt benen, men sen hade jag liksom gjort mitt som sjuk, trodde jag...Ha! I sju jäkla dagar kommer ni få stå ut med en dam som går mellan fyra väggar. En dam som har all tid i världen åt Er. Vad vill ni se? Hit me? 

Fördelar: Att bo hemma - mamma kommer med te 03.30 för att jag hostar.
Nackdelar: Att nätshopping ens existerar. Rastlöshet + nätshopping är en dålig kombination.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback