Stäng
RSS 2.0

8 oktober / "Hur fan tänkte du nu..." ?

 
 
 
Bästa vän, största stöd, min andra halva - mamma. 
Med en arm i Din, den andra full av påsar, har jag idag spatserat över gator och genom butiker. Bytt toner mellan skratt och allvar, kastat beröm, ärlighet & skällt lite. Växlat mellan "du är bäst" och "hur fan tänkte du nu", Ni vet, som man kan göra med någon man älskar gränslöst? Åtminstone jag. Och jag kan inte förmå mig att förstå hur just hon kan älska mig SÅ högt, så gränslöst, så mycket. Lilla mig? Min framfusiga ärlighet, mina styrkor, bister - kanske hela mig? Hur hon kan vara just den hon är.

Vi satte våra klackar mot galleriornas slitna golv vid öppning och lämnade inte förrän mörkret lagt sig till ro och stängning var ett faktum. Då med god mat i magen, kärlek i hjärtat och kassar i händerna? När jag väl entrade huset möttes jag även av mitt paket ifrån Nelly - allt till min förtjusning. Jag skall visa Er alla mina inköp efter hand. Klänningar, som skor, jeans och blusar? Och även om kortet drogs några gånger om, denna dag, var det med sunt förnuft och eftertänksamhet? "Hon skulle aldrig börjat lyssna på den där podcasten?"  Ha. En economistas podcast - Lyssna och lär, tänk efter på riktigt och låt förnuftet styra valen? Idag utgår jag ifrån min livssituation och funderar både en och två gånger över om jag verkligen behöver plagget, hur användbart det är, priset etc. Nytt in - gammalt ut. Om två veckor skall troligtvis sju lådor väck. Väck, precis som jag känner mig nu ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback