Stäng
RSS 2.0

26 oktober / Det gästbloggas nedan?





 
Drömfrukost delux, drömdag och lov för många? Oktober försöker samla bonuspoäng såhär i sluttampen? En sak som enligt mig inte genererar några bonuspoäng är följande människor; (Okej, blev någon däute nervös nu? Ha) Folk som hostar rakt ut / rätt i handflatan! Jag kan inte för något i världen förstå varför man gör det. Kan någon förklara kanske? Är man 1) Rent av elak eller 2) Lite dum i huvudet ? Ha!  Man fiser inte rakt ut offentligt, rapar inte rakt ut under en middag på resturang och kletar inte någon form av smuts på andra, så varför i hela världen tycker en stor del av befolkningen att det är helt okej att hosta rakt ut offentligt, ja, till och med rakt på andra? Hosta som är en av få handlingar som faktiskt genererar smittspridning och sjukdom. Om mannen du sitter bredvid på bussen fiser lider du inte mer av det än i följande minut då det eventuellt luktar illa men väljer han att hosta dig i anskiktet kanske du blir sjuk i veckor vilket kan generera förlorad lön, uteblivna semesterresor, missade chanser i projekt etcetera? Jag säger nu inte att vi skall börja med andra konstigheter, som att fisa på varandra, utan vill endast få igång tankeverksamheten och uppmana till en bättre höst i ett illsket "hosta i armen för helvete" . Ha! Igår hostade ett flertal människor på mig. En individ var dock utmärkande då denne gav mig en släng av en riktig "sjuk-hosta" , på 40 cm avstånd, rakt i ansiktet med följde att mitt hår till och med fläktade till. Så, nu väntar kanske ytterligare en tre veckors lunginflammation på mig? HA. Det enda jag kan tänka är "fan att han inte fes" ? Okej, där fick även de som inte har ögon för orden mellan raderna också ett smakprov ironi? Missförstå mig rätt när jag säger att många människor ständigt klagar över sjudomar och förkylningar som envist etsar sig fast och vägrar att släppa taget, samtidigt som de hostar, harklar och snyter hejvilt. Ologiskt? En liten rörelse med armen skulle kunna spara så mycket välmående, tid och pengar. Nu låter jag säkerligen överdriven i visst avseende, men jag är så förbannat trött på att ständigt springa runt och bli sjuk pga ren bristpå respekt på offentligaplatser som kommunaltrafik, butiker och gymmet. Håller ni med mig? Hostar du i armen eller rakt ut, varför? Det återstår nu att se om drömveckan blir en ny sjukvecka. Jag har varken tid, lust eller råd till det.  "Signerat Agda 85 med en underton av ironi men med ack så mycket sanning"  ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback