Stäng
RSS 2.0

11 november / Vissa växer aldrig upp?





 
Definitionen på frukost på sängen ser ni ovan och definitionen på det där "frukost i sängen" är när man spiller ut diverse gröt och topping och blir utan? Där hamnade jag som tur var inte. 

Jag har nu smugit omkring hemma, medan lågorna ifrån ljusen dansat till julmusiken, och prickat av diverse sysslor ifrån dagens "to do list" (ja, jag skapar alltid en sådan). Kvar står nu endast några få ting, varav en av dem är work. Work på work något jag inte, på eget bevåg, kan välja att pricka av såhär på förmiddagen.Tänkte även slå in mina första, inhandlade, julklappar denna tisdag. Inhandlade ett par denna helg och inser att det är säkrast att slå in dem fortast möjligt med en familj så nyfiken som min? Ha. Och okej; För att jag längtat, sedan sommar blev höst, efter att få klippa och fixa i vackra papper prydda av klockor, tomtar och stjärnor. Jag slås av tanken "du växer nog aldrig upp" men funderar i samma stund på om det är vad jag egentligen vill? Svaret är nog nej. Jag vill aldrig växa ifrån känslan som intar min kropp runt jul. Pirret, kärleken och ömheten, att jag ser fram emot bakning med familjen, skinksmörgås och glögg, att sätta ihop ett pepparkakshus (och all den illska som hör därtill!) och att smyga runt granen för att kolla in vilka paket som faktiskt är till damen själv. Ha! "Och du kikar i sökfältet, kollar om du är inne på rätt blogg eller om du hamnat hos någon som ännu inte fyllt tolv? Men du är rätt, du är här. Du har bara hittat in till någon som valt att stanna där". Är du en av dem, dem som aldrig växer upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback