Stäng
RSS 2.0

27 maj / "Man lär sig aldrig av sina misstag?"

 
 

En svagare sida av mig själv; Att färdigställa mina naglar. 
När jag var cirkus 11 år började jag fila naglarna istället för att klippa av dem då mamma märkte att jag hade otroligt starka naglar. Så, redan i unga år gjorde jag franskmanikyr hos en bekant som då var nyutbildad nagelteraput. Vi använde givetvis bara mina naglar och vanligt lack; Inga geleér, akryl eller lösnaglar. Och under många år var jag duktig på att låta henne göra mina naglar fina, vilket medfört en lathet till att fila & måla själv? Så, när jag väl ska ta tag i dessa naglar ser det ut ungefär såhär; 1) Jag uppmärksammar probelemt. 2) Jag har gjort ett konstaterande & går med detta en vecka. 3) Jag påminner mig själv om vad jag skulle gjort för en vecka sedan. 4) Jag tar bort avskavt nagellack. 5) Jag filar naglarna. Därefter lägger jag ett underlack och låter torka. 6. Bam! En vecka har passerat och jag inser att ett härligt lack borde läggas på. Jag målar på detta och blir plötsligt otroligt rastlös eller stressad till något. Jag påminner mig irriterat om att jag borde låta lacket vänta, men tänker sedan, trots att denna plan aldrig tidigare fungerat att "kanske kan jag försiktigt ta på mig lite kläder och packa en väska utan att förstöra lacket?" 7) Jag testar, misslyckas och kollar besviket på ett rispigt lack. 8) Jag skyndar iväg på annat och tänker att "Jag får ta och göra om det där när jag kommer hem...". Herrejesus och jösses Amalia? Varför lär jag mig aldrig av detta misstag, enkelt att rätta till? Idag gjorde jag ett nytt försök, och med pärlor på vänster tumme avbröt jag nu för att ta några bilder samt blogga lite. Vi får väl se hur det går denna gång. "Och styrkan i naglarna får väga upp svagheten i mig?"

Kommentarer
Postat av: frukallgren.blogg.se

Haha jösses! Hoppas det gick hela vägen ;) Riktigt härliga färger :D

2014-05-27 @ 16:36:08
URL: http://frukallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback