Stäng
RSS 2.0

21 maj / Ur arkivet;


 
 
 
 
 
 
 
'Och här önskar jag att en vacker text tagit vid, uppenbarat sig för att beskriva. En text där jag låtit orden, likt en smekning, vandra, låta Er uppslukas till rader av sköna adjektiv.' Jag önskar att jag kunde säga att jag många gånger lyft pennan, lyft för att enbart låta den askgrå spetsen vila mot bladet. För nog hade det låtit så mycket bättre än den sanning om de fingrar som stilla vilat mot tangenter? I oförmåga, ren och skör oförmåga att finna ord. För jag har letat i hjärtat, låtit hjärnan bli ett med dess slag. Jag har spelat filmen om igen, känt känslorna som en gång var mina. Jag har nog försökt. Ändå sitter jag här nu; Oförmögen att beskriva för Er - berätta om denna dag. 'Och jag önskar att en vacker text tagit vid, uppenbarat sig för att beskriva - Men det gick bara inte. Tom på ord, tom på känslor, tom i hjärtat? Kanske. Ikväll får bilder tala, och hon som alltid gör det annars, vara tyst'. 

Kommentarer
Postat av: F

Åh prinsessa!

Svar: Vad gullig du är fina du <3
idaacarleborn.blogg.se

2014-05-22 @ 23:41:56
URL: http://weeren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback