Stäng
RSS 2.0

8 juli / Egen ecosylt.


 

Gick upp tidigt idag. Med ont i halsen fanns det dock inte mycket aktivitet att ägna sig åt. Istället tog jag tummen ur och använde de jordgubbar jag för en vecka sedan inhandlade, åt att göra en egen, ekologisk jordgubbssylt som fantastiska, inspirerande Ida Warg nyligen lagt ut recept på (idasfitness.se). Den var super smidig att göra och blev jätte söt och god. Gissa vem som skall äta pannkakor ikväll? He. 

Och vill ni testa själva? Kolla in fröken Wargs blogg eller sno receptet här och nu: 
Jag kokade 225g ekologiska jordgubbar (frysta) tillsammans med 4-5 torkade eco dadlar samt 1/2 Dl vatten. Detta mixade jag sedan med en stavmixer, tillsatte 1msk chiafrön & lät stå i kylskåpet. Ida hade även vaniljpuvler i men då jag inte äger något testade jag utan, vilket fungerade utmärkt. Vad ni dock inte bör utesluta är chiafrön då det ger sylten dess konstisens men även bidrar med omega 3, fett & protein. Så istället för en sockerfälla blev sylt plötsligt en vitaminbomb? Nästan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback