Stäng
RSS 2.0

7 juli / Biotips numero uno.


I lördags skulle det åkas iväg, det skulle tränas och det skulle fixas. Istället hände ingenting av dessa två. Hon shoppade helt spontant en drös med kläder och slängde sig sedan platt på rygg för att göra absolut ingenting. Sur var hon också, för ingenting samtidigt som precis allting var fel? Jag antar att vi alla har sådana dagar? Idag är inte en sån, tack och lov. Ha! Det må vara slöseri med tid, att springa runt och vara ledsen och sur. "Jag sparade min 10:a", sa Hazel Grace i 'The fault in our stars' som jag såg på bio i söndags och jag vet att hon gjorde rätt. För vilken idiot springer runt och klagar när det inte finns något att klaga över? Man ska nog spara sin ångest, sina klagomål och tårar tills de verkligen finns anledning nog att förbruka dem. Att gräma sig över småsaker, klaga över ytliga ting eller gråta av lite ilska är nog bra dumt 9/10 gånger. För när livet verkligen kommer emellan, då ångrar man det där? Lite eftersentimental av gårdagens biobesök. Hett tips att ta en middag i solen och ett sent biobesök för att se den. Do it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback