Stäng
RSS 2.0

16 juli / Så blir du "as packad"?

 
Att packa inför en resa är oftast rätt svårt, dels för att man på flygplan begränsas till en specifik vikt men också för att man skall förutse- samt komma ihåg diverse saker. Det viktigaste är ju egentligen det man inte kan handla enkelt på plats, det vill säga eventuella mediciner, läkemedel, biljetter och pass. Att glömma ex insulin, p-piller eller sprutor mot allergi är lite värre än att missa shampoo och solkräm? He. Dock finns det ett flertal saker jag gärna inte glömmer, även utöver de där absoluta nödvändigheterna (inte de ovan för mig!). 
 
Personligen skriver jag alltid en lista vilken jag fyller på efterhand så fort jag kommer på något specifikt som jag bör ha med. På så sätt minimerar jag riskerna att glömma något. Mina viktigaste punkter för utlandsresan är;
Biljetter/ pass / p-piller/ pengar/ mobil & kamera + diverse laddare/ headset/ läkemedel. Därefter skulle jag säkerligen överleva var som helst, men väljer att packa med lite mer än så. För den som inte vill ha det utförligare är det nu tack och hej? För övriga - lets go!
 
Tömde igår Apoteket tillsammans med mannen. Då till hans "måste vi verkligen ha med ALLT"? Svar ja. Att ligga sjuk mitt i natten utan tillgång till smärtstillande etc undviker jag gärna. På vår (läs; min) lista stod: handsprit/ nässpray (perfekt innan flygning för öronen!)/ tabletter mot diarré/ strepsils/ sinova forte/ alvedon/ åksjuketabletter/ plåster/ vätskeersättning (perfekt att ta 2st varje dag för att förebygga, i kombination med mycket vatten såklart!)/ små flaskor att packa vätska i. 
 
Efter följer de där nagelfil, sax, pincett, pads, tops och rakhyvlar - självklara saker som ändå kan vara enkla att glömma? Även eventuell stylingtång till hår, produkt och krämer man dagligen använder. En kortlek, tidningar och böcker? Glöm heller inte att fixa Spotifylistan och tanka den offline för flygning och eventuell icke tillgång till wi-fi. En strandväska på det, lite tvättmedel att skölja bikinis med (ex 2v är lite lång tid utan tvätt!) och diverse självklarheter and you're ready for take off? Ha. Jag försöker alltid bestämma outfits för kvällarna redan innan för att undvika överdrivet mycket kläder samt välja skor och basplagg som kan matchas i oändlighet. Smycken & att bära de tyngsta skorna under flygning är perfekt för att minska bagagevikt. Och efter mycket text avslutas det nu? "Vad jobbigt att planera" tänker någon och mitt svar är "nope". Planering är för mig naturligt, roligt och tryggt. Nog kan det låta härligt att vara SÅ jäkla spontan men hur härlig är man med ostoppbar diarré, på sjukhus utan insulin, oönskat gravid eller avsvimmad av vätskebrist? Ha. Inte så himla rolig enligt min mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback