Stäng
RSS 2.0

15 juli / Glöm inte att älska;

 

 
 
Känner ett rus av lycka fylla min kropp medan Ramazzottis "Piu Bella cosa" skrålar ur högtalarna. Lyssnar, suckar djupt och eftertänksamt, njuter och tänker på allt det vackra i livet samtidigt som jag, vid närmare eftertanke, inser att jag faktiskt inte förstår ett skit av vad mannen ifråga faktiskt sjunger. Det låter bara så fantastiskt vackert. Vackert tills han drar till med en svensk fras mitt i låten i ett "unica come sei"? Ha. Har ni inte lagt märke till detta måste ni ge låten två minuter denna kväll; för att låta er njuta, njuta samt få fnissa åt detta finurliga. 

Tänk att man kan älska något man inte ens förstår. Kanske är det naturligt ändå? För vad av kärlek är egentligen enkelt att greppa alls, när man tänker efter? "Glöm inte att älska, varandra" sa en uteliggare när vi spatserade förbi idag. Det fick oss att stanna upp, se varandra och le. För nog finns det inget viktigare i världen än att gränslöst älska? Älska, älska och älska varandra. Och där rundar jag av, avslutar. I ett "Glöm inte att älska, varandra". För kanske ligger det någon slags sanning i den fras Ramazzotti väljer att sjunga på svenska? "Piu Bella cosa" - Ge den en chans ikväll. Älska gränslöst, älska och älska till den ikväll? 

Kommentarer
Postat av: Clara

Så jättefina bilder!

2014-08-01 @ 22:09:18
URL: http://clararingqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback