Stäng
RSS 2.0

19 januari / Det där livet;

 

 
 

 
Det finns så mycket man vill leva, och inte leva, om. Egentligen är det nog bara delar, delar av en helhet, av en verklighet, av ett liv - som man vill uppleva igen. Och jag tänker för mig själv att "om jag vore så gammal igen" men hör mig hela tiden svara "fast nej, då skulle jag behöva uppleva det där igen.." till varje förslag. Ha. Men några sådanadär delar, glimtar av mitt liv, som jag vill uppleva skådar ni nu. För; Åh vad jag vill dansa barfota på att traktorsflak igen, med champange i magen & lyckorus i kroppen. Jag vill springa ut, skrika SP3B tills rösten sviker mig i skratt och gråt. Jag vill dansa sena nätter med dem. Känna den där otroliga stoltheten! Och jag vill prydas av den där klänningen, bländas av kamerors blixtar, känna den där skoskaven som fick fötterna att färgas av kärlekens färg, njuta lite av smärtan, se det fina i just det ögonblicket. Marchera inför tusentals människor med pirr i magen och en klump i halsen, dansa till ABBA på kullerstensgator - bara sådär. Äta tårta med händerna på bröllop, full och full i magen. Brännas brun i saltvatten och bara vara. Jag vill fylla tjugo år. Tjugo jävla år och känna mig större än någonsin. Det finns så mycket man vill leva, och inte leva, om. Men en sak är säker, jag vill leva. Leva och uppleva. "Och jag ska skriva ett inlägg om idag, då" . 

Kommentarer
Postat av: Mirra - NH och Hoppryttare

Hej!
Nu har veckans blogg dragit igång och jag skulle verkligen bli superglad om du ville vara med!
Ju fler gånger du kommenterar att du är med desto större chans har du att vinna :)
Som sagt, delta gärna för visst vore det roligt med lite nya läsare?
Inlägget: http://mirramarika.blogg.se/2014/january/veckans-blogg-2.html#comment
Ha det bra :)

2014-01-25 @ 18:24:44
URL: http://mirramarika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback