Stäng
RSS 2.0

15 januari / Ensamvarg & frukosttips?


 


Tystnad, en stor frukost och bara Me, Myself and I - Ungefär så vill jag ha det. Lite tända ljus, en dator för diverse bloggar att läsa, en telefon för att bläddra igenom instagram och så rejält tilltaget med tid. Då inte för att det tar tid att äta. Jag äter tyvärr alldeles för fort. Anstränger mig för att låta njutningen vara,  men sitter alltid där med tomma skålar och fat efter cirkus fyra minuter...

Nog för att jag älskar sällskap, men morgonstunden är liksom min. Att få sätta sig ute i morgonsolen en sommarmorgon och bara vara, ensam. Att få lyssna till sina egna andetag, tystnaden - där den enda som kan förstöra är jag själv, det älskar jag. Kanske för att jag som liten, som ensambarn med en pigg pappa och sovande mamma hängde själv i soffan framför tv:n, med frukost & täcke? Kanske var det där morgonstunden blev just min, alldeles egen - en ägodel ingen annan får inkräkta på, ta del av eller riskera att förstöra? Ha. "Ta med med en nypa salt" och "Nu inte bokstavligt". Ha!

Denna morgon hade jag lite brottom iväg, vilket jag visste redan igår. Därmed testade jag ett recept av "overnight oats", för inte skulle morgonstressen få förstöra. Toppade denna bowl med en dl keso, blåbär, kanel och gojibär. Mumsade & tänkte "smaskens" medan jag intalade mig att jag inte saknade min "standardgröt" med diverse tilltugg alls..Ha! Ren lögn, såklart. Fick även en kommentar angående önskemål om frukostinlägg med diverse favoritfrukostar och dess recept. Kul! Givetvis kommer det upp snarast; tillsammans med en grym makenyhet & annat smått och gott. Stay tuned! Mina nybakade proteinbars kanske kan få ta plats här också? För även där utlovar jag succé - perfekt fugdy chokladsuccé, känn på den. "Dock utan en nypa salt."

Kommentarer
Postat av: Maja ♥

Jag har läst några av dina inlägg och dem är jättebra! Du skriver som små dikter till varje inlägg och du skriver dem jättebra :D

Svar: Åh vad glad jag blir!! Tusen tack söta du:)) vad gullig du är!
idaacarleborn.blogg.se

2014-01-17 @ 17:17:34
URL: http://lillmajja.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vilken härlig bild du målar upp! Din overnight oats låter riktigt smarrig.

2014-01-18 @ 09:25:21
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback