Stäng
RSS 2.0

12 januari / Recept;



Blev SÅ glad när jag för cirka en månad sedan kom över ett perfekt pannkaksrecept för tunna pannkakor, med grymma ingredienser (Dessutom fritt från gluten!). Tunna, spröda, goa pannkisar! Ändrade om lite i receptet då det innehöll mandelarom samt saffran, vilket jag inte hade hemma och tillsatte lite stevia och kakao istället. Till detta valde jag att servera proteinfluff, nötsmör, kanel och bär - en annan dag keso, bär, kanel & nötsmör. Kombinationerna kan variera i oändlighet. Men att kleta på allt detta i mängder & rolla ihop för njutning var svårslaget. Enjoy! 

För ca 4-5 pannkakor. Ta en stavmixer och sno ihop;
100g keso - 1/2 msk fiberhusk - sötning - 2 st ägg - 2 st äggvitor - ev en gnutta kakao. Låt stå cirka 10 min i kylen och stek sedan valfritt matfett, på svag värme. Servera med nötsmör, bär, keso, kvarg, proteinfluff, glass, nötter, frukt, kanel, sötning etcetera och njut. Perfekt som frukost och mellanmål. 

Kommentarer
Postat av: F R I D A - M A R I A

Jisses vad gott det ser ut!

2014-01-17 @ 15:55:54
URL: http://frida-maria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback