Stäng
RSS 2.0

18 februari / Sharing is not caring?



Lite solkysst hy, solblekt hår och varma vindar till sommarvyer är nog vad hon drömmer om dessa månader då solen tycks befinna sig på annan ort, värmen så långt bort den kan tänkas vara? Kära vår - jag är sugen på dig. Vad jag dock inte är sugen på tänkte jag lista under. Nog ogillar jag när man stör sig på saker, andra och blir irriterad för ingenting, men i brist på annat tänkte jag lista några ting som enligt mig är big "No-No's". Känner ni igen er? Kanske blir det en wake up call eller ett gott skratt? Vi gör ett försök;

- Folk som hostar och/eller nyser rakt ut och/eller i handen. "Sharing is caring" gäller inte alltid förstår ni!
- Folk som går mitt i vägbanan så att man inte kan cykla förbi på någon sida.
- Folk som sitter i kvar i maskinerna på gymmet under sin vila eller bara filosoferar sisodär en kvart.
- När ett samtal avbryts och båda parter i panik försöker ringa upp kontant vilket resulterar i upptaget. Den som ringde först, ringer även upp. Deal? (Och när resten av samtalet sedan ägnas åt denna händelse. Ha!)
- Folk som BÖRJAR föra över pengar när de står framme i kassan och precis ska betala vilket stannar upp en hel kö. Nog kan alla råka ut för ett "medges ej" men det är inte vad jag menar här.
- Folk som inte kan glädjas åt andras framgång och lycka/ de som har en destruktiv avundsjuka. 


För lite mer "Mmm i livet" då?
Undvika dessa ting ovan. (He!) Älska dig själv, den du faktiskt är och stå för dina egna åsikter. Håll de hemligheter någon delger dig och inge förtroende, oavsett vem det handlar om. Ta ingen/ ingenting förgivet och glädjs åt det du har samt åt det dina nära och kära lyckas med. Le och ta varje chans du får till skratt. Låt inte rädsla hindra dig från att lyckas och håll för bövelen inte inne med de positiva kommentarer som spelas i ditt huvud, om andra - du kan råka göra någons dag om du låter denne veta. Värt? SÅ otroligt värt. Så lätt att säga, så svårt att leva efter? Men en förbättring på en front är bättre än ingenting alls. Kör! "För att sharing is caring" vid rätt tillfällen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback