Stäng
RSS 2.0

13 februari / "Tappa hakan & sova ensam..?"


Klockan slår 23.34 och damen själv dimper ner i sängen med en bit mat eller två, med ett huvud som kan tyckas fått samma slag som den där klockan? Ungefär. Har sålt mängder med rosor och sagt frasen "blomsterpåsar och papper finns mitt emot hissen" denna kväll. Ha! Förut sa jag ofta "mitt över hissen" som en synonym till "mitt emot" men då jag började få diverse sneda blickar medan jag såg hur en hjärna (eller?) började arbeta på högvarv, varpå frågan "ovanför hissen?" och en storögd blick mötte mig, lade jag ner. Inte för att jag förstår mig på denna misstolkning som jag skulle vilja lägga till ett litet "galna" med ett utropstäcken och irriterad stämma, innan. För det gör jag inte, alls...Men för att göra mig själv en liten tjänst och slippa de där blickarna, plocka tappade hakor ifrån hårda betonggolv och trycka tillbaka diverse ögon som ploppar ut av förvåning? Ha. Okej, nog är detta ett resultat av att klockan passerat just 23.34 och maten precis nått magen med en smäll? Ett bevis på att det där huvudet fått samma smäll som klockan? Troligtvis. Och som för att förvåna lite i denna ekande blogg har den där nerdimpna damen valt ett ge er dåndimpen med ett tidsinställt inlägg, angående alla hjärtans dag, imorgon. " Kors i taket ", ett ordspråk jag inte hoppas att ni i läsandets stund använde i förvåning till min påminnelse om morgondagens event? Ha. "Signerat fröken guldlock som så lyxigt skall få vakna ensam..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback