Stäng
RSS 2.0

1 februari / Skeptikern talar ut;





Beställde hem lite nytt protein samt en loggbok, ifrån underbara Fitnessguru. Har enbart testat just deras produkter och kan bara rekomendera dem varmt. Underbar kvalité, goda smaker, otroligt snabba leveranser samt bra priser. Win-win? Denna gång testade jag bland annat den nya smaken "Raspberry white chocolate" vilken var supergod. Mina favoriter är dock Whey proteinen "Chocolate hazelnut" samt "Strawberry white chocolate" men även Isolate proteinen "Mint chocolate", "Vanilla white chocolate" och "Milk chocolate" är helt fantastiska. Nom! Använder ni proteinpulver? Jag själv har ställt mig skeptisk till det och tycker absolut inte att man skall ersätta något med det. Men då jag inte fann något bättre sätt att fylla på med protein direkt efter träning, än att börja ta en shake, fastnade jag. Anser att det är otroligt viktigt att direkt (åtminstone inom 15min) efter träning, fylla på med kolhydrater och lättupptaget protein, för att inte bryta ner kroppen snarare än bygga upp. Att packa med riskakor och banan är inga problem, men att få med protein på smidigt sätt finner jag ingen bättre lösning på. Dessutom är dessa pulver underbara att hälla i morgongröten, kvargen, naturell yoghurt, smooties, bakning, proteinfluff - ja, listan kan göras oändlig. För mig handlar det varken om att ersätta något mål med detta, eller ersätta protein ur den vardagliga kosten. Det blir istället ett rent tillskott till det jag redan får i mig, grymma desserter och en fantastisk lösning på ett tidigare problem. Det där fot och knäproblemet som hängt i och begränsat mig i hela tre veckor finner jag dock ingen lösning på - om bara Fitnessguru kunde skapa något som gjorde mig träningsbar. Ha!

Kommentarer
Postat av: angelica

åh, raspberry white chocolate lät ju riktigt gott! kör själv med fitnessgurus milk chocolate men tycker inte den är någon höjdare alls tyvärr.. men det är bara att dricka och se glad ut hihi ;)

2014-02-03 @ 07:48:53
URL: http://www.indianchief.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback