Stäng
RSS 2.0

29 december / allvarliga problem?


Tog bilder och skulle uppdatera för er, på riktigt. Istället krånglar internet till förbannelse och jag tvingas, till min förfäran, att publicera mobilmaterial. Vi kan kalla det "allvarliga problem" för att dramatisera, men går raskt vidare?

Fick boken Bodylicious, av Sofi Fahrman och Julia Fors, i julklapp. Har nu börjat bläddra i den och tycker överlag att den är en samling sunda tips och tankar. Jag är nog mer en "Sofi" à la "älska mode, fashion och en hälsosam, aktiv livsstil" än någon annan sort, om man nu alltid måste kategorisera allting. Ha! Mycket av bokens innehåll har jag redan koll på men orden under rubriken "10 anledningar att älska din kropp" kan man väl aldrig få för mycket av? Vilka är era topp 5 anledningar att älska och ta hand om er själva? Mina är;

1) Den kan springa, hoppa, ta mig till olika platser. Den ger mig glädje och energi och är min alldeles egna. Klyschigt men ack så sant. Vad vore jag utan den?

2) Den skall hålla i minst 80 år till (JA ni hörde rätt!). Därav vill jag ta hand om den. Den är inte som de naglar eller hår man klipper av och som sedan växer ut igen. Om du ökar pulsen 30min varje dag minskar du risken för cancer avsevärt. Det peppar åtminstone mig snarare än yttre faktorer.

3) Så länge den är frisk och kry skall man passa på att utnyttja den på de sätt man kan. Har du friska ben? Hoppa och spring för att du kan och gör det för alla som önskar att de kunde. Man skall aldrig ta något förgivet.

4) Ingen ser ut precis som Du. Wow! Egentligen, hur grymt är inte det? Alla har vi någonting alldeles extra, både på in och utsida. Vad är du mest stolt över? Fokusera på det snarare än vad du önskar att du hade. Alla kan inte ha allt, men alla har något. Någonstans finns det någon som tycker att just du är helt "perfekt". Är du en av dem, finns minst två. 

5) Älska din kropp. Den kanske tar dig till skolan på cykel varje dag, gav dig bra betyg på matteprovet? Den kanske bidrog till en helkväll på ett dansgolv, sprang ett maraton eller hjälpte en tant över gatan? Den kanske kommer att generera ett nytt liv, upptäcka världen eller bara vara DIN alldeles egna för att ta dig genom det liv du önskar leva? Oavsett. Var alltid tacksam för att din kropp är just din. Älska den & den lär älska dig tillbaka. Kolla inte tillbaka på dessa åren och tänk "varför älskade jag den inte då". Ta tag i det nu. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback