Stäng
RSS 2.0

23 december / Plågande tankar i juletid?


Nyklädd gran / kvällens julgodis / gårdagens lunch / damen själv

Med tomteluva har jag idag hälsat "god jul" på löpande band. Dock med en dos omtanke & kärlek i varje hälsning, såklart. Och allteftersom elva arbetstimmar led mot sitt slut hade böjningar av meningar med orden "god jul" gjorts oändlig? Ha. Prick 19 kastade jag mössan och kastade mig i bilen hem. Efter 1,5 liter julmust, julplock och första bingon kändes arbetsdagen otroligt långt borta och julen, åtminstone, lite närmare. 

Och med julgodis i magen, till tända ljus och med mina käraste bredvid bjuds det på nybakad saffransostkaka (recept kommer imorgon) och mera mys. Och mitt hjärta brister till tankar på de som saknar trygghet, kärlek, glädje eller familj. Tak över huvudet eller friska kroppar & knoppar. Det plågar mig. Ändå tänker jag inte sluta tänka. Tänka på de som har det sämre. "För att, att plågas av tanken inte är i närheten av att plågas, på riktigt". Utan tomteluva men med minst lika mycket kärlek som under dagen hälsar jag nu Er en God jul kära ni samt ett "bloggen skall strax genomgå drastiska förändringar och låta blogg.se bli ett minne blott". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback