Stäng
RSS 2.0

14 december / Påssjuka & sneak?

 

/ En sneak inför vad som komma skall / 

"Idag är Ida trött" utbrast min bror denna morgon. Då intill mitt frågande ansiktsuttryck och ett oförstående "va?". Svaret, eller skall vi kalla det förnedringen, var ett "Ja, du har sånna där påsar under ögonen". Jag hade själv mött dem i spegeln fem minuter tidigare och skrattade därför gott åt det han just sagt. Han säger aldrig något elakt, men detta var väl enbart ren och skör sanning antar jag. Fakta och inga elakheter? Ha. Därav masken ovan? 

Lucia bjöd igår på lussefika, luciafirande och en avslutande thaibuffé. Nom! Idag bjuder söndagen på julköttbullar och stök. Som för att förstora de där påsarna en aning? Ha. Inte alls. Jag skall försöka hinna med denna blogg minst en gång till också. I ett skrivet inlägg, julklappstips eller vardag? Det återstår att se. Idag kom jag i alla fall underfund med vad jag skall ge farfar i julklapp. Genialiskt eller idiotiskt? Det återstår att se. "Det är ett fritt land" ni vet. Och därmed också okej att haspla ur sig påsfakta och annat smått och gott? Vi ses. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback