Stäng
RSS 2.0

28 augusti / Sänk pressen;







Kesoplättar m. granatäpple, kanel, raw chokladsås, sötad kvarg, chiafrön, pumpakärnor, blåbär. 

En slags tröst i denna höst är solen. Solen som idag väljer att strila in genom persiennerna och väcka mig ur min djupsömn i ett "Hej & godmorgon torsdag". Startade dagen med pannkakor, en solig promenad med min tjej och fix och trix hemma. Nu är hon minsann ledig, tänker Ni? Och jag ruskar huvudet till svar. Jag försöker bara springa ifatt dagen och fånga den innan arbetet fångar mig. En lek som ibland kan kännas som när jag, som liten, försökte fånga vackra fjärilar i min hov, om somrarna. Något man kan lägga under den kategorin där de som "sjunger hellre än bra" befinner sig; Det går liksom inte alltid. Den springer lite fortare än mig många gånger och jag står här anfådd och hovar förbrilt i luften utan fångst? Ungefär. Idag har jag dock fått en och annan fjäril, hunnit med det mesta av det jag tänkte mig. Egentligen handlar det nog sällan om att jag inte hinner med saker, utan snarare att min lista på saker jag bör hinna med är lite väl tilltagen ifrån början. Kanske borde man, ibland, korta ner listan över de saker man vill hinna och istället få chansen att hinna mer än vad listan innehåller och därmed uppnå en känsla av att man hunnit med otroligt mycket? He. Är ni fortfarande med i mitt resonemang? Detta bygger givetvis på att man har någon som helst ambitiöst drag ifrån början? Annars lär det ju inte bli något gjort om listan är näst intill tom.  Skulle den mot förmodan vara det idag har ni ett supergott mellanmålsrecept nedan. Enjoy:

För 5st plättar/ en portion: 
Stavmixa 1dl keso & tillsätt sedan 1ägg, 1äggvita & 0,75 msk fiberhusk. Mixa alltihop & stek på medelhögvärme i valfritt fett. Jag valde att blanda ihop 0,5 avokado, 1msk jordnötssmör, 2tsk raw kakao & en skvätt mandelmjölk till en supergod chokladsås, toppa med frukt, frön & äta en skål sötad kvarg till. Perfekt mellanmål, frukost eller alternativ kvällsmål. Mängderna varieras utifrån dessa proportioner. Lycka till! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback