Stäng
RSS 2.0

27 april / "Din stackare?"

Igår lyste solen, strålade, då bokstavligt och med extra värme. Det handlades glass, bättrades på brännor, grillades och dracka rosé - ljuvliga saker som hör sommaren till? Och jag? Jag arbetade kväll och gjorde varken eller...

Fick under mina arbetstimmar en mängd "stackars dig", som om jag var dödsdömd, svårt skadad eller som om detta var dagen innan solen helt skulle slockna? Ha. Till det åttioelvfte medlidandet behövde jag nästan en spegel för att se om jag blivit totalt omplacerad i ansiktet eller en nyhetsuppdatering för att se om jag missat att denna lördag faktiskt var den sista på jorden? En ren överdrift, men nästan så när...

För jag tycker inte att det är så bövelsens synd om någon som har ett jobb, arbetar, har hälsa och tjänar dubbelt betalt enbart för att solen lyser - det finns liksom de människor som har det värre? Människor som har riktiga problem, kanske ligger döende i detta nu? Och där satt jag på mitt jobb med en dags solig ledighet framför mig. Så förfärligt? 

I veckan skrev en bloggerska ned saker hon är tacksam för i livet, och jag tror att man ska vara glad så länge den listan är längre än motparten? Jag är så tacksam över att vakna upp till en ny dag; att få leva. Så tacksam för så mycket mer än det jag är otacksam över.

Har hela vintern dragits med dåliga knän, skadade fötter och förkylningar och nu skadad månader av vila ifrån allt vad träning heter och jag grinar lite illa åt tanken på att all styrka jag byggt upp nu skall gå förlorad, att de slags endorfinernas ska få vänta till hösten och att sommarformen blir sämre än vad vintern erbjudit, trots kämpa, kämpa. Och så mitt i detta slås man av just dessa "det finns större saker, värre saker". För det gör det alltid. Lite perspektiv på livet och man kan skatta sig lycklig åt mycket? 

Jag missade lite sol igår, lite jäkla sol och jag kommer missa ett stort intresse och god fysik ett tag. Men när jag ser tillbaka på livet är det väl knappast vad jag kommer minnas? Den där soliga lördagen jag arbetade eller sommaren med en lite plattare rumpa och svagare bålstabilitet? Ha.
"För när vi använder ord som 'synd' i fel situationer visar vi bara hur lyckligt lottade vi egentligen är?" Hey lovely day. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback