Stäng
RSS 2.0

19 september / Medan tiden ger rum;

Försöker andas. Sväljer, blinkar förbrilt samtidigt som jag försöker knyta upp den knut som omsorgsfullt fästs inuti för en känsla av oförmåga. Kämpar för att inte visa, inte avslöjas, samtidigt som salt möter salt på utsidan av det där inre som sägs vara så vackert. Och när hjärtat som kontinuerligt arbetar för att föra kärlekens färg ut till varje liten millimeter, ökar sin insats och klappar en extra gång väller ilskan ur i sin våtaste form. Ur, påväg - bort. Oförskämt kvarlämnar den en nyans av tomhet, tomhet med en gnutta sorg. Som en drink? Och jag frågar mig själv vad en sådan skulle heta, egentligen. Så dumt.

Bestämda händer griper stadigt om den knut som skapats för att, lika omsorgsfullt som skapelsen knutit, frigöra. Och som ett lugn efter stormen fylls lungorna med luft och luften med andetag. Sakta, sakta; För att jag kan, när jag kan.

Ibland berörs man enda in i själen, känner orättvisa och ilska. 'Tänk att Du inte fick leva längre'. "Rättvisa kanske bara är ett påhittat uttryck som inte existerar i praktiken, vem vet?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback