Stäng
RSS 2.0

7 november / Maggiotjat & tuttmat;





 
Skulle kunna citera Maggio i ett "jag kommer, jag kommer..." eller liknande. Nog skulle det vara en smula överdrivet, en smula ironsikt och ja, en smula Carleborn? He. Hamburgarlunch 3.0 - en jäkla bra sådan. Lite torsdagslyxigt och totalt himelskt. Även bugdet för alla studenter och andra såkallade economistas? 

Kycklingburgare med massa smaskig spiskummin, egenbakat bröd, grönsaker, avokadomos, kräftstjärtar & ketchup. Ett stycke heaven rakt in i tuttarna, rumpan och musklerna - såklart. Det som är så otroligt smidigt med olika slags färs är ju det faktum att man kan köpa storpack på extrapris och steka allt på samma gång men dela upp det och göra både köttfärssås, tacofärs, burgare, köttbullar etc på en och samma gång för att frysa in och köra på när man känner för det. Likaså brödet funkar som frukostmacka, gärna med kokt ägg & kaviar till mellis eller med en styck burgare inuti, som nu! Billigt, enkelt och gott. Jag valde dock att köpa kycklingfärs, men att ex köpa på sig en massa kycklingfilé när affärerna (läs ICA - he!) annonserar på extrapris & mixa själv till färs funkar exakt lika bra om man vill spara lite extra pengar eller bara vara smart. Även lax (eller annan fisk) funkar ju att mixa med lite mjöl etc & steka burgare på, något jag skall testa framöver. 

I denna blogg framkommer endast ett urval av mat, livet, shopping etc då oftast det jag anser vara en smula inspirerande, nytänkande, roligt. Hur man beställer thaimat, lagar ris och korvstråganoff, steker en vanlig köttbit eller bakar en simpel kladdkaka är delar av mitt liv jag hellre sollar bort då jag tror att de flesta har koll på dessa "svensson" aka vardagsmat ändå. Likaväl som "hej idag jobbade jag 15-21.15, kollade på tv & sov" inte riktigt är läsning jag vill dela med mig av, även om det händer. Bloggen visar den del av mitt liv jag väljer att visa, precis som det man väljer att posta på facebook och instagram. Detta är ingen dagbok - det är vad jag väljer - kom ihåg det fina ni! Och Maggio ; "Jag kommer, jag kommer...tillbaka för mer" . 
 

Kommentarer
Postat av: aina [fotoblogg]

Mums vad gott :)

Svar: Ja det var inte dumt alls :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-07 @ 15:38:54
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: ST

Lagar du mat själv?

Svar: Ja självklart? :) jag är 20 år. Bor ju dock hemma men då jag jobbar andra tider än min familj, anser att det är viktigt att hjälpas åt samt tycker att det är väldigt kul gör jag det :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-07 @ 19:12:00
URL: http://startrekforever.blogg.se/
Postat av: Catta

Ser jättegott ut! :)

Svar: Vad kul att du tycker det! Det var super gott :) kikade in hos dig och kan ju inte annat än säga att det fanns en massa godsaker på bild där..mums!
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-07 @ 21:51:52
URL: http://bycatta.blogg.se
Postat av: Julia

åh, ser supergott ut! :)

Svar: Tack! Det var det absolut. Kycklingfärs är SÅ gott & lite kul variation :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-07 @ 22:26:15
URL: http://juliakarlsson.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Vad gott!

Svar: Hehe ja. Det var inte dumt alls :) Rekomenderar det verkligen!
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-07 @ 22:41:30
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åh gud så gott det det ser ut!

Ha en fin fredag ♡

Kram

Svar: Tack! Och tack detsamma :) Ha en mysig söndag.Kramar
idaacarleborn.blogg.se

2013-11-08 @ 10:58:25
URL: http://alltomrebecka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback