Stäng
RSS 2.0

21 november / "Som ett barn" ;

 





 
 
 

 
Har låtit jullåtar spelas på repeat intill levande ljus de senaste dagarna. Startat varje morgon med grötmys i soffan och idag även fått snö i ansiktet. Nom nom! Julen är verkligen min absoluta favorithögtid (dock inte vintern, min favorit årstid). Jag fullkomligt älskar allt som, enligt våra traditioner, hör till med all tid vi tar för varandra. Julbak, julmys, julgodis, tända ljus, doften av vörtbröd, smaken av skinka. Att se snön falla medan Sanna Nielsen tar de allra högsta tonerna i "Helga natt" och Pelle Svanslös dvd-skiva snurrar varm i spelaren medan fröken själv citerar varenda replik innan den hunnit uttalas. Ha! Lite Sunes Jul,paketspel, julhandel, klappinslagning, glögg och granklädning på det och det blir fullpott i mitt lilla hjärta. Hehe. Håller ni med mig? Kan tänka mig att julen väcker en enorm mängd olika känslor hos olika individer, men jag hoppas att den alltid ska få vara underbar enligt mig. Trots att mannen inte fattar någonting när jag citerar Pelle, pepparkakshus görs i ensamhet och jag nu skall låta snön piska mig i ansiktet påväg till jobbet. Nom nom? Ibland får man välja ut de såkallade go-bitarna..Den fullspäckade fre-sön är en sådan del. Vi ses!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback