Stäng
RSS 2.0

18 november / Christmas outfits;

Snart drar diverse julbord, julfester, middagar med vänner, julaftonsfirande samt juldagsfirande igång för de allra flesta, däribland jag själv. I år tänkte jag undvika att, i panik, yra omkring i julhandeln dagen innan diverse tillfällen för att leta outfits och därmed köpa på mig något jag endast använder en gång, som är lite onödigt dyrt och ja, knappt och jämt faller mig i smaken egentligen. Istället tänkte jag göra ett försök till att vara ute i god tid & göra några väl valda drag. Håller ni med mig? Själv passar jag otroligt dåligt i just färgen röd, som ofta förknippas med jul och klär var och varannan runt om i landet. Kanske är det också därav jag tycker att den är såkallat "ful" och inte tänker bära den vid någon av dessa tillfällen? Svart, svart och återigen svart med inslag av antingen silver eller guld är troligtvis vad jag kommer klä mig i, i vanlig ordning? He. Ovan ser ni lite hur jag tänker. Tanken är nog byxor & topp till fest tillsammans med klackar och enkla smycken som tillbehör, samt skinnkjol och lite mer "gulligull" (vart nu skinn & gulligt än kan tyckas mötas?) på julafton när det skall mysas med släkten. För att slippa handla hundra olika outfits är ett smart drag att köra en topp som funkar vid diverse tillfällen & istället variera hår, läppar, naglar & accessoarer för att inge känslan av variation - Leka runt lite med det man redan äger och har, kanske låna något av en vän eller enbart kombinera på nya sätt? Egentligen har nog alla redan något i garderoben som fungerar, när vi tänker efter? En topp över en vippig klänning & markera med ett bälte i midjan & det blev en ny kjol? Sy om peplumtröjan till ett linne, sätta en accessoar i håret eller håraccessoaren på clutchväskan? Mjao. Listan kan alltid göras lång. Men, vi väljer att göra den minimal och tänker till under tystad? Kanske. 

Kommentarer
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Kommer inte fira jul hemma men kanske lyckas gå på julbord innan jag åker bort :p men blir nog att ta med sig en klänning när jag åker bort och ha på jul och sen matcha det med lite smycken :)

~ Vill du veta mer om snowboardresan till alperna, LKG (nej, det är ingen sjukdom), det militära eller något helt annat? Nu har du chans att få svar i en vidoeblogg, så fråga ngt här: http://idahtt.blogg.se/2013/november/svara-i-videblogg.html :) ~

2013-11-18 @ 17:16:03
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: e

åh så mkt fina saker :)

2013-11-19 @ 21:45:56
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Madeleine Jonsson

så mycket snyggt

2013-11-20 @ 12:58:22
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback