Stäng
RSS 2.0

10 november / Fit for fight;

"Och medan benen skriker av smärta pumpas endorfiner ut till alla de där delarna som kämpar. Och jag bara skrattar, skrattar med hela min kropp medan jag tar i lite till. Och när vi inte orkar mer, då kör vi ändå, lite hårdare, lite snabbare - tillsammans. Skriker, peppar, stönar. För att man klarar lite till, trots att man tror att benen ska ge vika; Det gör de aldrig! Och medan benen skriker av smärta pumpas endorfinerna ut till alla de där delarna som kämpar - Och allt är bara ren glädje. Ren jävla träningsglädje, kärlek och styrka." 

Det är just glädje som jag tror är nyckeln till att hålla i, till att finna motivation till att röra på sig i någon form vare sig till handlar om att bli större, mindre, smidigare, starkare, tyngre, lättare, uthålligare, snabbare, friskare, rörligare, hälsosamare - till att bygga och förebygga, omforma och uppfräscha? Ja, listan på anledningar kan göras oändlig. Att tala träning och hälsa är känsligt, speciellt om man är smal? Då smala inte behöver röra på sig enligt vissa. Saken är den att vikt handlar om kalorier in och ut. En väldigt enkel mattematik. Äter du mer än du gör av mer går du upp i vikt, äter du mindre än du gör av med, går du ner i vikt - rätt och slätt. Vad du äter spelar egentligen inte någon roll här om vi talar vikt. Egentligen kan du helt leva på bullar, marabou och pizza och gå ner i vikt på det, bara du ligger på ett underskott. Jag, som istället ligger på ett stort överskott (sk. bulkar just nu dvs ligger på ett rejält överskott & styrketränar i princip enbart, då för att bygga muskler) kommer inte att gå ner i vikt på grund av att jag väljer att överlag äta bra mat i form av mycket kött, fisk, kyckling, proteinrika livsmedel, långsamma kolhydrater (dock snabba före- och efter träning!), frukt och bär, vitaminer och mineraler. Också något som många inte riktigt förstår - och med det sagt; vidare till lite tips, motivation till att börja röra på sig. För ja, oavsett hur DU ser ut behöver din kropp någon form av motion. Det behöver vi alla för en friskt och sunt liv! (Bortse från extrema fall och sjukdomar etc). 

Inte är detta något nytt, inte är detta några "wow" insikter som följer - det är mina personliga åsikter i en värld fylld av åsikter, tips och många riktlinjer. Har ni intresset att höra? Stay tuned tonight! Först skall jag spela bingolotto..Ja, ni hörde rätt. Fick en fix idé att joina alla 60+ i kvällens program. Kanske bra knasigt. Låt se. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback