Stäng
RSS 2.0

28 juni / Chocolate banana icecream.


Gårdagens kvällsmål blev en slags hemmagjord glass med hallon till. Äter ni kvällsmål (sent mål efter middagen vs) kära ni? Jag gör det jämt och ständigt, ja, det vill säga varje kväll vilket kan låta logiskt med tanke på dess "namn". Som sagt så älskar jag mat och snacks i alla dess former, är konstant sugen oavsett tid på dygnet och äter som väl lite som en häst. För ja, man kan äta som en häst och vara smal som ett föl, he - ett faktum många verkar ha svårt att förstå, ett faktum man ofta måste förklaras, något som säkerligen är provocerande för vissa & som tåls att tjatas om och suckas åt emellanåt. Vi är alla olika; olika ämnesomsättning, anlag, gener, förbränning, kroppsbyggnad - you name it! Jag tror att jag får höra orden "hur kan du äta sådär mycket och ändå vara så smal" var och varannan vecka, ofta med en föraktfull ton och ett visst tvivel. Jag tror också att jag blir ännu lite mer irriterad av dess uppkomst för varje gång. Det kan väl trots allt inte vara så svårt att förstå att vi alla är olika? Det är väl egentligen lika logiskt som att vi har olika lätt/svårt att få långt, tjockt hår, vår förmågan att bli solbrända, lära oss saker snabbt, etcetera? Kanske måste Du plugga till ett prov i en vecka för att ens uppnå kriterierna för godkänt medan en vän ögnar anteckningar dagen innan och skriver ett A på det? Eller kanske blir du mörk av femton minuter sol medan din vän är likblek efter en veckas pressande på Mallis? Och med det sagt återgår hon till en kärlekfullare ton och ett frågande - "vill ni ha receptet?" i hopp om att hon inte lät arg, vilket hon inte alls är, och även att någon där ute precis tänkte "Tack tack tack, precis så känner jag också". Receptet som nu uppdagas nedan kan nog vara både frukost, mellanmål, kvällsmål samt ett alternativt fredagssnacks? Du behöver endast ha orken till att; mosa en banan för att blanda med ca 10g/2tsk jordnötssmör (ju mer desto godare). Vispa sedan en äggvita riktigt fluffig och vänd ner moset där i för att sedan röra om. Blanda därefter i kakao samt valfri sötning (stevia, socker, honung, sirap, agavesirap) alternativt choklad & hazzelnötsprotein. Rör om och låt stå i frysen till önskad effekt - servera med varma bär, ännu mer jordnötssmör, frön & glöm för bövelen inte att njuta, slicka skålen och sucka djupt när den en minut senare ekar ton. "Det tåls liksom att göras, så gott blir det" . 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback