Stäng
RSS 2.0

24 januari / Och ingen vet, bara jag.




Ibland glömmer Du nog vad som betyder allra mest för dig, kanske glömmer du för en sekund vem du är, vem du Vill vara. Ibland glömmder Du nog vad du egentligen brinner för, vad du drömmer om. Och nog önskar du att det var öppet för världen, att du kunde berätta. Ibland när du vill banka in i deras huvuden, få dem att förstå; det är nog då du förstummas av det faktum att ingen vet. Du vill dela med dig, dela med dig av något som inte får uttalas och nog håller du dig till spelet regler. Du stänger din ack så vidöppna mun och låter det förbli en förtegen önskan, en dröm. Ibland glömmer du nog vad som betyder allra mest för dig - lilla Ida. 

Sänder er en klick inspiration - då bilder som inspirerar mig. Är det bara jag som trånar efter vårmodet och allt vad det innebär? Då fräsmt pasteller mot solkysst hy, skyhöga klackar och lättklätt mot vita, rappade väggar medan solen sänker sig, målar skuggor av oss medan vi skrattade vacklar i skymningen. Åh. Nöjer mig med lite drömmar, att ett paket kläder är påväg hem till mig, kommande, lediga dag samt att en styck lön rullar in om cirkus en timma - inte ens illa. Ändå drömmer jag, drömmer och läser inspirationsbildens text igen. Ack så rätt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback