Stäng
RSS 2.0

25 februari / Healthy is sexy.



 
Lite kvällsinspiration denna mörka måndag, innan Top Model. "Strong is the new skinny" är orden som just nu frontar varenda internetsite och nog ligger det någonting i det. För visst är det toppen att vara vältränad och stark i både kropp och själ? Vad jag dock anser är VI alla måste förstå att vi endast kan vara den bästa versionen av oss själva. Vi behöver vara realistiska. Alla kan inte ha samma "målvikt", "målutseende" etcetera då vi alla har olika kroppsform, kroppstyp, form och därmed förutsättningar. Vi är olika och det är fantastiskt. För hur roligt skulle det vara om vi alla såg precis likadana ut? Precis. Kanske tycker flera av er att damerna ovan är för små? Jag har dock utgått ifrån vad som är inspiration för mig, och då jag i grunden har samma kroppstyp, trots stillasittande och mängder av godis, är detta realtisikt med mycket mat och träning.  Jag har varken viljan eller kroppen till att bli en stormusklad, biffig bodybuilder på exempelvis 70 kg. Ha! Men kanske har du? Och då är inte den där häslosamma VS-drömmen realistisk. Jag tycker att man bör ha rimliga mål, mål som man faktiskt kan uppnå utan extrema regler för sig själv. Du skall kunna leva, du skall kunna äta normalt, träna måttligt och genom detta behålla vikten. Att få i sig för lite energi, för dålig mat och oregelbundna matintag gör oss alla trötta, sura, energilösa samt medför ohälsa. Glöm inte att äta när ni tränar, regelbundet, rätt och mycket. Mat och vila krävs för att musklerna skall växa och desto mer muskler, desto mer förbränner du. Så oavsett om vi vill behålla vikten, bygga flashiga muskler eller gå ner i vikt behöver vi mat. "Strong is the new skinny" ? Alla kan inte bli skinny, men vi kan alla bli starka. På insidan, på utsidan eller både och? Det är upp till Dig. Älska dig själv för den du är och träna samt ät rätt för att du är värd det. Du är viktig - stor, liten, smal, kurvig, mullig lång, kort, bred, plattbröstad, storbystad...och så vidare. Du är viktig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback