Stäng
RSS 2.0

25 augusti / Black on track?

 
Att hon alltid ska vara lite sådär avig, nog kan det vara roligt? En typisk bröllopsoutfit à la ljus långklänning tänkte jag inte bära denna helg. Kanske för att jag inte äger en, för att jag tänker satsa på höstnyheter snarare än avdankade sommarklänningar eller enbart för att jag känner för detta? Vem vet. Det blir kort, svart, stilfullt och hela 185 cm brud av mig på lördag, dock inte brud i den bemärkelsen. Ha! Filurar lite över det där barret som troligast bör inta lockar och uppsättning? "Som för att förlänga de där 185 och troligtvis ankomsten i samma veva?" Ungefär så. Signerat fröken tidsoptimist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin klänning! :) har följt dig ett tag och vad jag har förstått så har du handlat lite på zara? :) tänkte bara fråga
Dig hur storlekarna är där (främst på jackorna). Har tänkt köpa denna http://www.zara.com/se/sv/dam/jackor/dubblekn%C3%A4ppt-jacka-med-dragkedjor-c269184p1295449.html (om du var intresserad ;)) och vet inte vilken storlek jag ska ta. Ligger nämligen på xs/34 i nästan allt, även i mina andra skinnjackor men det var någon som sa till mig att zara är små i storlekarna och att jag därför borde köpa jackan i storlek S istället för i XS. Vet ej hur jag ska göra då jag är rädd för att storleken ska bli för stor! :) ett svar uppskattad! :)

Svar: Tusen tack! :) Vad kul att du gjort det!! Nu är ju jag, precis som dig en XS/34 & väldigt sällan större än så. Därmed får jag nästan alltid välja just strl XS, då jag tycker om figursydda plagg som sitter till på kroppen :) I mina jackor ifrån Zara har jag strl XS/34 och de passar utmärkt. Denna jacka, som förövirgt var supersnygg, ser ut att vara lite mer "oversize" i modellen (åtminstone inte figursydd). Därmed skulle jag nog köra på just en XS. Dock får man ju överväga om man vill få plats med stickat etc under nu i höst? Vill du det skulle jag absolut köra på en small, så att den ej ser för liten ut :) Hoppas du kommer fram till något bra.
idaacarleborn.blogg.se

2013-08-28 @ 15:41:30
Postat av: Anonym

Tack! Detta hjälpte verkligen! Det med stickat känns ibte super aktuellt så jag gärna använder blusar plus att jag gärna vill kunna använda den i sommar utan att den ser för pösig ut! :) stort tack igen!

Svar: Åh så bra att du kom fram till något :) Hoppas du blir nöjd med den, den såg verkligen fin ut! Du får väl köra fuskpäls över (om det faller dig i smaken) när kylan faller på lite mer :) Ingen fara - bara super kul att kunna hjälpa till på ett hörn :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-08-28 @ 17:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback