Stäng
RSS 2.0

12 augusti / Fast i Turkiet?


Hej & hå. Efter nästan ett dygns flängande inklusive cirkus fjorton timmars försenat flyg inog vi i lördagskväll svensk mark, och möttes givetvis av kyla och duggregn, då utan att tappa hakan samt utan att känna minsta lust till att rita kors i taket. Sverige förvånar nog sällan? Ha. Har varit frånvarande - då för att njuta till max av en veckas semester och familjens fina sällskap. Det har varit jag och dem, jag och dem samt en massa mat á la all inclusive, en massa sol á la Turkiet, lek i havet och skratt på soffåkande efter båt. Svett i mängder och vattenhävande i om omöjligt en ännu större mängd. Antal kisspauser behöver vi inte gå igenom. Nästan så att man kan undra om den ynka övervikt som kroppen drog med sig hem beror på mukler som byggts av "stå 90 grader vid kissande på offentlig strandtoalett" samt pw till toan? Nästan möjligt, då med en smärre ironi. Och på frågorna om jag shoppat, fotat för er, är sugen på höstshopping och nya tag här följer en två och fyra jakanden? NU är det dags att ta tag i den där kragen som faktiskt behövs i höstkylan - om mindre än fyra veckor drar jag dock igen, men innan dess skall det skärpas till här både en och två gånger om. Och som för att hitta något positivt i förseningens fjorton timmar säger jag endast "de hade en VS butik även på flygplatsen i Milas - Bodrum" . Resten kan ni nog räkna ut..Stackars lilla konto. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback