Stäng
RSS 2.0

19januari // Det där vinterhalvåret



Stickade tröjor, tjocka vinterjackor, blek hy & mörkare hår på huvudet.
Finner ni något positivt i denna rad ord? Det gör då inte jag. Förutom julen & en kortvecka i
fjällen står vinterhalvåret för allt som inte är jag. Jag känner mig nästan inte som mig själv under
denna tid där allt bara blir dystert och då man måste tänka praktiskt när man klär sig för att det är 15gradervarmt (kallt!) inne i skolans byggnader. Hemska tanke - när man kränger på sig ett par jeans och en ful tjocktröja. När det blåser kallt i ansiktet så att den bleka hyn får sällskap av röda kinder och snorig näsa. När fingrarna är så kalla att de vägrar att lyda på telefondisplayen. Men framförallt; När man kollar tillbaka på sommarbilder och tänker; 'herrejesus carleborn, var ditt hår sådär ljust?', vilket är vad jag gör just nu.

Att ett hår som är så mörkt just nu kan bli sådär ljust av lite sol, eller att ett hår som är sådär ljust kan bli så mörkt av lite gråmulen himmel? Jag föredrar att se det enligt alternativ två. Ha! Där är jag, jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

damn vad ljust dä var =)

2012-01-19 @ 20:46:57
Postat av: Linnea

ja det måste vi verkligen! Nemen! vilken dag passar då? :D

2012-01-19 @ 22:29:08
URL: http://linneaacarleborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback