Stäng
RSS 2.0

30januari // Alla smala svälter sig?

Alla smala svälter sig och är ohälsosama?
Detta tycks vara vad befolkningen fått om bakfoten. Ett litet uppvaknade skulle då vara på sin plats.
Läste nyligen "Blondinbellas" blogg där hon lagt upp bilder på sig själv i bikini. Har alltid tyckt att hon är fantastisk på alla sett, och tycker det fortfarande. Vilken ambitiös och vacker kvinna! Dock skrattar jag högt när jag läser de kommentarer som faller in under inlägget, åtminstone de flesta av dem, då dessa människor (medvetet eller ej) praktiskt taget klankar ner på smala (& egentligen större än bella själv!) människor och fäller kommentarer som 'äntligen får man se en helt normal tjejkropp', 'hälsosamt!' samt 'du är snygg, alla som inte tycker det kan ta sina synliga revben någon annanstans'. Samtidigt skriver dessa människor att man skall vara som man är och våga visa sig. Damn! Hör de då inte vilken enorm dubbelmoral de förmedlar? Klankar ner på smala och säger att man ska vara som man är? Är det alltså inte okej att vara smal om det är vad man är? Det finns nämligen människor som helt naturligt är det om någon råkat missa den punkten.

 Är det nu avundsjuka som lyser igenom eller har befolkningen fått inprentat i huvudet att man inte njuter av livet om man är smal? Jag skrattar ännu en gång och säger att; ALLA människor har rätt att visa sig och vara de dem är. 'Tjocka' som 'smala' och alla däremellan. Det finns människor som äter som tokar men aldrig går upp ett enda kilo. Samtidigt finns det dem som knappt kan kolla på en chockladbit utan att rusa upp i vikt direkt. Vi är alla otroligt olika och det tycker jag att vi ska lägga på minnet. Och till er som fått detta om bakfoten; Det är inte mer okej att kalla någon streck, pinne eller FÖR smal än tjock, fet, mullig etc.
Dessa ord säger ingenting om vad man tycker om en person. Så använd ord som fin och vacker för att visa vad du vill förmedla. I de andra finns det för mig inget givet budskap då alla tycker olika angående hur man "ska" se ut. Ville bara sända en liten påminnelse om det då detta händer väldigt ofta och då 'smala' glöms bort. Man kan aldrig göra alla nöjda. Så att starta med sig själv anser jag är det bästa. För mig räcker det om jag är nöjd med med mig själv. Någon annans medtycke är bara en rolig bonus. Eller vad säger Ni?
PUSS!


Kommentarer
Postat av: CA..

himla himla bra skrivet.

håller med totalt =>

2012-01-30 @ 14:13:12
Postat av: SVAR av idaacarleborn

Tack!! Vad kul att du gör det :)

2012-01-30 @ 14:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback