Stäng
RSS 2.0

27februari // i-landsproblem



// Och jag vill somna med solblekt hår och en brun kropp i en hotellsäng mellan vita lakan - ÅH //

Kanske har ni tröttnat på dessa utlandsbilder som dyker upp med jämna mellanrum här i bloggen? Men jag för min del tröttnar visst aldrig på att möta gågna sommarminnen i bilder. Har idag kollat igenom mängder sådana och till och med trånat efter att få bränna fötterna mot sanden på den 20meters 'långa' promenaden mellan solstolen och havet, som för min del alltid resulterar i någon slags kaotisk situation med högljudda "aj aj aj", klumpigt springande och ett ansiktsutryck som jag inte vill veta hur det ser ut. Att längta efter det enda 'hemska' på en solresa ger er kanske någon minimal förståelse för hur stor min längtan verkligen är? Och bilden - jag kan inte bestämma mig för om denna ger mig större längtan eller enbart motbjudande känslor. Saltvatten i tovigt hår, lite lagom svettig, halvt röd och uppmosad mot en solstol. HA! Men åtminstone vet jag hur jäkla bra jag mådde just i den sekunden, trots allt ovannämnt. Och ni - ni kan nog föreställa er.

Har råkat ut för ett litet i-landsproblem också. Ska som tidigarenämnt gå en liten visning på onsdag och kommer därmed att bli sminkad & uppiffad innan då med den enkla lilla uppgiften; 'ta med en egen foundation', något man tar förgivet att varenda dam har i sina ägor. Alla utom lilla jag? Lilla jag som enbart använder smink vid utgångar etcetera. Får se hur jag skall gå till väga, men det löser sig ju alltid som man brukar säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback