Stäng
RSS 2.0

27 december / Att provocera lite?



Fitinspo när den är i sin renaste och absolut sexigaste form? Och nog borde man bita sig i tungan när man uttalar orden, så provocerande, för så många? Ha. Men det tänker jag inte göra. Jag tänker låta tungan vara, hålla den rätt i munnen och stå för mig. Att säga att dessa damer inte är vältränade skulle vara en lögn. Jag rös, njöt, ja nästan dreglade en droppe när jag idag kikade på Victoria's secret fashionshow, då för andra gången på få några dagar. Vilken galenskap tänker någon? Men för mig är det inte det. Det är inte på något sett ett nederlag för självförtroendet, inte provocerande, inte störande; det är fantastiskt. För mig är det inte just kropparna i sig, men den biten tar vi en annan dag! För idag är det just kropparna som gäller. Jag blir så arg när jag hör damer som stör sig på dessa vackra kvinnor just för att de är vackra. Tänk dig själv om du hade detta som jobb, om just du hade dagsschema för mat och träning året om, om du fick bära dessa vackra kreationer med super-push och perfekt passform, lite smått inoljad efter att stylister fixat din kropp från topp till tå - jag är övertygad om att ni allesammans skulle vara helt fantastisk vackra oavsett form. Som en av de som arbetar med modellerna sa "Every girl wants to be an angel, even if they say they don't". "Och jag får känslan av att han har rätt även om det är för fult för att uttalas för omvärlden". 

Det jag egentligen ville peka på är att det inte är realistiskt (för de flesta), att jämföra sig själva med dessa skapelser, för det är just vad de är. Jämför dig med dig själv, utgå från din kropp och dina egna förutsättningar. Att jämföra sig med bästa vännen eller en topp modell är båda precis lika orealistiskt då Vi alla är olika inifrån och ut. Kanske har du tätare mellan dina lår (betyder inte att de är stora alls), sämre/bättre ämnesomsättning, är längre/kortare, har större/mindre benstomme, har ärftliga fel på någon kroppsdel etc vilket gör att du inte kan träna tex benen alls, olika matvanor, olika lungkapacitet, olika stor muskelmassa/fett-procent i grunden. Ja, listan kan göras oändlig. Istället tycker jag att man borde ta en bild som representerar än själv; ta en jäkligt snygg bild på dig i din vackraste form - i träningskläder, dina favoritkläder, en strandbild - ja precis vad som helst där du känner dig vacker och stark och sträva efter att känna dig just precis så vacker i dig själv, varje dag. Jag tycker att det är så sorgligt att alldeles för många letar fel på sig själva, istället för att leta efter det som faktiskt är bra (ja, alla har något!). Tänk dig tillexempel att du fick byta kropp (från topp till tå) med någon i din omgivning, vem skulle det då vara? Tänkte du precis på någon men ändrade dig för att "just det, henne bla bla är ju faktiskt inte finare än min". HA! Precis. Jag tror inte på att det finns något man vill ha allt av hos någon annan. Den med det fina håret kanske inte har rumpan du vill ha eller hon med de vackra ögonen kanske inte är hälften så smart som just du är? Låt dig inspireras av andra, men utgå alltid från dig själv och ditt vackra jag. Säkerligen finns det någon som skulle döda för att se ut som/vara som/kunna saker - som du är och kan. Inspireras av omvärlden men var din egen stora inspirationskälla, det tror jag på. Jag inspireras av dessa vackra skapelser ovan, av deras styrka, karisma, mod och framgång. Men det betyder inte att jag tror att jag kan bli som de. Man får liksom omvandla det till sin egen version, den som är realtisk för just mig. 

Every girl wants to be an angel - even if they say they don't? Så bli din egen jäkla ängel, vad det nu är för dig? Smartare, starkare inombords/utanpå, en bättre syster/bror/vän, mer sparsam, vigare, duktigare på en enskild sak? Det här året, året som är på ingång, vill jag bli lika stark på utsidan som på insidan. Jag vet att jag inte kommer att äta en massa nyttig mat hela tiden, att jag inte kommer orka svettas ens varje vecka året om. Men jag tänker göra det efter mina förutsättningar och jag har åtminstone något; ett mål. För vad har man att förlora? Jag lär ju knappast bli svagare av att gymma litegrann än inget alls? Våga prova. Tänkte lista de saker jag vill åstadkomma detta år, saker i en mängd olika former angående mig själv, jobb, pengar, umgänge, upplevelser etc. Vad sägs om det? 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra pepp ;)

Svar: Tack!! kul att du tycker det:D
idaacarleborn.blogg.se

2012-12-28 @ 10:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback