Stäng
RSS 2.0

26april // "Receptet";



Slänger upp en gammal frukostbild & slänger samtidigt upp 'bananomeletts receptet' på förfrågan.
Jag skäms väl kanske lite över att kalla det recept då det är så busenkelt att det låter larvigt. Men recept eller ej? Såhär gör man;

Du mosar 1 banan tillsammans med ett knäckt ägg och rör ihop.
Tillsätt matfett i stekpannan & häll sedan i hela "smeten". Därefter valde jag att strö över kanel, men som tidigare nämnt är det valfritt. Lite socker tyckte mamma skulle smakat godare, så varför inte? Vanlij eller vanligt? Try. Sedan stekte jag omeletten på svag värme och 'wola!' - serverade den med jordgubbar. Kan även tänka mig att det skulle vara jätte gott att varva blåbär och banan i omeletten. Så kanske blir det morgondagens projekt?Kom gärna med åsikter om ni testar - "smaken är ju som baken"; För att tillägga det kanske larvigaste uttryck jag vet.


Kommentarer
Postat av: Lydia

haha det är ju läskigt när man tror det är sig själv på ett kort så är det inte det :P:P:P:P::P:p:p:p:P



den där frukosten ser saftig ut btw

2012-04-27 @ 22:31:06
URL: http://lydiaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback