Stäng
RSS 2.0

8oktober // Sluta leta



'Den som slutar leta finner?'
För cirkus en månad sedan letade jag utan att överdriva (för ovanlighetensskull) runt i hela stan efter just en sådan här väska, men givetvis, utan framgång. Lite smått förtvivlad över att få slänga min svarta, sönderslitna väska över axeln var eviga morgon, då jag skulle till skolan. Men så idag kom vändpunken. Som sänd från himlen stod den där ensam på en hylla och log mot mig när jag gick förbi utanför skyltfönstret. Föll direkt och spatserade bestämt fram för att ta mig ett kik på prislappen, samtidigt som orden 'helvete om den är sådär överdrivet dyr' och 'jag skall ha den till varje pris' trätte mot varandra i mitt huvud. Vände på lappen och drog en suck av lättnad, och av de orden att döma kombinerat med bilden ovan kan ni troligtvis klura ut att 'den inte var sådär överdrivet dyr'.

På måndag drar jag ännu en suck av lättnad då jag byter ut min sönderslitna svarta mot min nya vän.
Wola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback