Stäng
RSS 2.0

25oktober // Tipsar inte





"Tipsar inte?"
Bilden är tagen för nästan exakt ett år sedan då jag var bjuden på en maskeradfest.
Valde att vara något som i princip alla tjejer väljer att vara på en maskerad någon gång i åldern 15-25? Ha.
Det jag inte tipsar om är att vägra köpa öron, rosett och svans för cirkus 50lappen. Detta hade varit en bonus, istället för att som jag, sitta där i sista sekunden (bokstavligt talat) och sy ihop något eget som skulle föreställa öron och rosett. Blev måttligt stressad i kombination med att jag skulle försöka få in ett par odrägliga "kattlinser" som jag aldrig förut testat i samma sekund som symaskinen gick på högvarv. Men det gick det med.Dock vet jag inte riktigt vad jag föreställde i slutänden? En katt? Catwoman? En varulv? (He).

Mitt "icke tips" är alltså att inte göra som ovanstående. Det kommer definitivt att sluta med stress och illröda ögon samtidigt som du ser absolut ingenting genom de färgade linserna som hela tiden ville vrida på sig.

SÅ; Offra en 50lapp eller två på lite accesoarer och testa de förbannade linserna innan så att du vänjer dig.
För visst finns det väl damer där ute som tänkt vara just katt/'jag vet inte vad' någon gång under höstens mörka maskeradfester? Right.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback