Stäng
RSS 2.0

20oktober // Hon lär sig nog aldrig



JUST IDAG?
Skulle kunna dra till med "just idag är jag stark, just idag mår jag bra" och andra tramsiga klyschor för att beskriva min dag, men det tänker jag då inte göra. Jag tänker enbart säga något i stil med "jag vet inte vad det är, men jag känner mig så fruktansvärt bra till mods". Och det är precis sånna här dagar man bör ta vara på. Dagar när man för en gång skull kommer hem pigg från skolan, när man får huset för sig själv extra länge och hinner lyssa på tystnaden tills man t.o.m tröttnar. Dagar då läxorna känns lite lättare att ta sig an, och då man uppskattar allt med livet. Då kan kollar ner på sin kropp och tänker 'amen vad i helvete, jag är jag och jag är åtminsone frisk' - resten kvittar. Precis en sådan dag hade jag idag och jag har tagit vara på den.

Tänk om jag kunde varit hälften så klok på bilden ovan och tänkt att 'mjo lite brun är jag nog ändå'.
Hon lär sig nog aldrig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jävlar!!!

2011-10-29 @ 19:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback