Stäng
RSS 2.0

24december // Julafton


JULAFTON 1998
Har hittils följt traditionen - öppnat paket i julstrumpan & ätit gemensam frukost vid granen, framför dagens avsnitt av julkalendern.

Och dagen fortsätter i samma anda som den alltid gör den 24 december, varje år. Kommer att umgås massvis med familj & släkt, då inte minst den vackra tjejen till höger ovan. Ska mysa järnet, spela julklappsspelet och äta i mängder. Kanske tänka på vad jag skall få i julklapp? Nej, allra helst tänka på alla barn och vuxna som lider denna dag. Alla som inte har råd, alla som lider av sjukdom, alla som har alkoholproblem vilket gör julen till något hemsk, alla som är rädda, alla som fryser. Jag ska kolla på den stol som vid vårt bord gapar tom för andra året i rad och tänka på dig, hur tomt det är, hur tyst det är utan dig. Jag ska tänka på alla andra som också har en tom stol vid bordet & avslutar nu med meningen 'Du är inte ensam'. Ingen är ensam.

Det är inte dyra presenter som gör denna dag till vad den är, alla kan ge något.
Och har du inte råd med en julklapp, att göra något egentillverkat till dina kära så slår jag vad om att Du har massor av kärlek att ge. Och vad skulle kunna vara bättre, egentligen?
Merry christmas,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback